donyayerang
 
donyayerang

اجرا و استفاده از استون كارپت ها يك فضاي اصيلي را به محيط مي دهند كه بسيار دوست داشتني مي باشد اما اگر آشنايي زيادي با كف سازي نداريد، ممكن است از نصب استون كارپت (فرش سنگي) صرف نظر كنيد، ما در اين مقاله به شما ياد مي دهيم كه با روش هاي نسبتاً ساده استون كارپت را خودتان بسازيد و همچنين ياد مي دهيم چگونه خودتان فرش سنگي بچينيد، مزايا و معايب استون كارپت و مواردي كه بايد در مراقبت از آن توجه كنيد را نيز گوشزد مي كنيم.

استون كارپت چيست؟

استون كارپت پوششي است كه از سنگريزه‌هاي گرد، سنگ‌ريزه‌هاي مرمري يا كوارتزيت‌ها ساخته مي‌شود كه رنگ‌هاي متفاوتي دارند. علاوه بر اين، يك اتصال دهنده يا به نوعي چسب وجود دارد كه معمولاً رزين اپوكسي يا رزين پلي اورتان (PU) است و موجب چسبيدن و كنار هم قرار گرفتن سنگ ريزه ها مي شود، استون كارپت ها نيز در دانه بندي هاي مختلف عرضه مي شوند و طوري هستند كه هنگام راه رفتن روي آن ها احساس خوشايندي را القا مي كنند.

يك استون كارپت شبيه كف كشي ريخته مي شود و مي توان بر روي يك پوشش كف از قبل موجود مانند بتن، كاشي و ... اجرا كرد. بايد بدانيد كه اين پوشش ها منفذ باز و بدون درز هستند. براي داخل و بيرون ساختمان قابل اجرا بوده و در اصل، اين پوشش براي تمام نيازها كاملاً مناسب است.

نكته قابل توجه اينكه استون پاركت ها كه امروزه براي دكوراسيون داخلي استفاده مي شود براي سلامتي بي ضرر تلقي مي شوند.

مزايا و معايب استون كارپت به شرح زير است:

استون كارپت ها مزايا و معايب مختلفي نسبت به ساير كفپوش ها دارند كه چند مورد را به اطلاعتان مي رسانيم:

مزايا:
عايق صدا
مراقبت و نگهداري آسان
نصب و اجراي نسبتا ساده
مقاومت بسيار بالا
مناسب براي استفاده در محيط داخلي و فضاي باز
مقاومت بالا در برابر تنش هاي حرارتي و مكانيكي
براي مبتلايان به آلرژي مناسب است، زيرا گرد و غبار بسيار كمي با راه رفتن روي اين سطح جمع مي شود.
بدون شارژ استاتيك ممكن است
مي توان روي بسترهاي مختلفي مانند چوب، بتن يا كاشي گذاشت
بدون درز، سطح صاف، و در نتيجه بزرگنمايي نوري اتاق
احساس گرما در پاها
طرح استون كارپت براحتي قابل انتخاب است و مي تواند با نيازهاي كاربر سازگار شود.
معايب:
هزينه هاي بالاتر نسبت به لمينت و اكثر انواع پاركت
براي نصب بايد از قبل آموزش ببينيد.
براحتي قابل تعويض و يا حذف نمي باشد.

نكته ديگر اينكه استون كارپت ها پس از سال ها استفاده خراشيده مي شوند اما اين يك نقطه منفي محسوب نميشود، زيرا اولاً، اين خراش ها تقريباً در هر نوع پوشش كف، حتي روي پاركت هاي گران قيمت و مقاوم ايجاد مي شود. ثانياً، آنها را مي توان به راحتي درست و ترميم كرد. ما به شما نكات و ترفندهايي ياد مي دهيم تا تمام نگراني هايتان در رابطه با اجرا و استفاده از استون كارپت ها به حداقل برسد.

استون كارپت ها را در كدام فضاها مي توان اجرا كرد ؟

يكي از فضاهايي كه مي توان استون كارپت استفاده كرد فضاهاي كنار استخر و يا حمام است زيرا علاوه بر زيبايي، بهداشتي و ضد آب نيز هست.

همانطور كه قبلا گفتيم هر جا كه ظاهري اصيل مورد نظر باشد اجراي استون كارپت مناسب است. در كافه ها و رستوران ها و در نمايندگي‌هاي خودرو و ... كه دوست دارند فضايي متفاوت داشته باشند از اين پوشش استفاده ميكنند.

از جمله مكان هاي ديگري كه ميتوان از كارپت استون استفاده كرد در پله ها و راهروها است كه جلوه خاصي را به ساختمان ما مي دهد.


در آشپزخانه مخصوصا روي صفحه كابينت يا ميز كار آشپزخانه نيز مي توان از اين پوشش استفاده كرد زيرا استفاده از المان سنگي به آشپزخانه شما ظاهري مدرن و در عين حال شيك مي بخشد و با استحكامي كه كارپت استون دارد، از نظر تميز كردن و مقاومت برش، امتياز كسب مي كند.

مصالح مورد نياز براي ساخت استون كارپت:

براي شروع، به مواد زير براي چيدن فرش سنگي يا استون كارپت خود نياز داريد:

پرايمر اپوكسي
رزين اپوكسي (يا رزين پلي اورتان براي فضاي باز)
مخلوط سنگ (ماسه كوارتز ريز)
همچنين براي اجراي اين پروژه به مصالح زير نياز خواهيد داشت:
پارو مخلوط كن
سطل بزرگ براي مخلوط كردن
ماله
برس بزرگ
ماله پايان
غلتك اپوكسي ميخ دار (يا يك غلتك رنگ معمولي)

هميشه به نكات ايمني توجه كنيد زيرا شما را از آسيب هاي جدي دور ميكند، استفاده از دستكش و ماسك تنفسي بايد اجباري باشد، زيرا كار با رزين اپوكسي و ساير چسب‌ها (مانند پلي اورتان) مي‌تواند باعث واكنش‌هاي آلرژيك شود. چشمان شما نيز ممكن است در اثر بخار توليد شده تحريك شود، بنابراين توصيه مي شود از عينك محافظ استفاده كنيد. با استفاده از موارد زير مي توانيد امنيت شخصي خود را تضمين كنيد:

دستكش
عينك هاي محافظ
ماسك تنفسي

همچنين لازم به ذكر است كه تمام مواد مورد نياز خود را بايد حدود 24 ساعت در دماي حداقل 59 درجه فارنهايت (15 درجه سانتيگراد) يا حتي بهتر از آن در دماي اتاق نگهداري كنيد. سنگ ها و رزين ها در اين دماها آسان تر اجرا مي شوند. به هيچ عنوان نبايد از مواد مرطوب استفاده كرد، در غير اين صورت كار تميز و محكم نمي شود.

تمام مواد لازم را بچينيد و سطح را با جاروبرقي كاملاً تميز و آماده كنيد. كف بايد كاملاً عاري از هرگونه گرد و غبار بوده و خشك باشد.

بتونه كاري زيرلايه

تهيه پرايمر جامد مخصوصاً با سطوح جاذب ضروري است. اگر اين كار را انجام ندهيد ممكن است رزين اپوكسي بريزد و سنگريزه ها به مرور زمان شل شوند و اين باعث ايجاد سوراخ ها و شكاف هاي ناخوشايند مي شود.

ابتدا پرايمر را كه از دو جزء تشكيل شده است، كاملاً مخلوط كنيد.

پرايمر را با يك برس پهن در اطراف لبه و گوشه ها بماليد. سپس بايد از يك غلتك رنگ استفاده كنيد كه اندازه آن بايد به ناحيه اي كه بايد روي آن كار كنيد بستگي دارد. براي يك اتاق بزرگ، از يك غلتك بزرگ استفاده كنيد، در غير اين صورت بتونه كاري به يك كار دشوار تبديل خواهد شد.

سپس مقداري ماسه كوارتز ريز يا ماسه سيليس روي پرايمر بريزيد تا لايه زير چسبندگي بيشتري داشته باشد و بتوان بهتر اجرا كرد سپس اجازه دهيد پرايمر خشك شود.

اجراي استون كارپت

سنگ ريزه ها را روي مكان مورد نظر كه تميز و عاري از گرد و خاك است بريزيد. مخلوط را اضافه كنيد و بلافاصله آن را با ماله صاف كنيد. هميشه از ماله تكميلي و تراز استفاده كنيد تا كف كاملاً تراز شود. هر ناحيه را به سرعت از نظر ناهمواري بررسي كنيد و آن را با مواد بيشتري صاف كنيد. يك لامپ پرنور بسيار كمك خواهد كرد.

كف بايد ضخامتي در حدود 6 ميلي متر داشته باشد. اگر عمق بيشتري مي خواهيد، بايد زمان خشك شدن طولاني تري را در نظر بگيريد.

پس از حدود 24 ساعت استون كارپت آماده راه رفتن است و پس از 48 ساعت مي توانيد مبلمان سبك را روي آن قرار دهيد و پس از حدود هفت روز به سختي نهايي خود مي رسد. تا اين زمان بايد از تميز كردن خودداري شود.

پس از خشك شدن و قبل از چيدمان مبلمان، هميشه بايد منافذ را ببنديد، مخصوصاً در اتاق هاي مرطوب. از يك لايه رزين اپوكسي شفاف استفاده كنيد. اين ماده در منافذ اين پوشش نفوذ كرده و آنها را مي بندد. ساختار سطح تقريباً به طور كامل دست نخورده باقي مي ماند، اما بسته شدن منافذ، تميز كردن بسيار بهداشتي و دوام اضافي را تضمين مي كند.
شما مشتريان و هنرمندان عزيز مي توانيد تمام وسايل و ابزار هاي مورد نياز جهت اجراي استون كارپت را از فروشگاه ايرن رنگ به صورت حضوري و يا اينترنتي تهيه بفرماييد تا با راهنمايي مشاوران ما در كمترين زمان ممكن بدستتان برسانيم.


نوشته شده در تاريخ ۱۹ مهر ۱۴۰۱ توسط bahare
نظرات (0)
[ ]
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | پشتیبانی: وبلاگدهی آریا
 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی